zaterdag 5 maart 2011

Pencilcarving

Pencilcarving of potloodsnijden is bij ons thuis exemplarisch voor een zeker soort vreemde hobby's. Je zou het ook japanse, of meditatieve hobby's kunnen noemen - er komt veel Wu Wei , aandacht en geduld bij kijken.
Ik ontdekte pencilcarving jaren terug bij toeval op het web: http://www.infofreako.com/jad/enpitsu-e.html
Het is een - in het engels vertaalde - japanse pagina waarop potloden te zien zijn die in de meest onwaarschijnlijke manieren zijn 'versneden' tot kleine kunstwerken.
Hieronder enkele resultaten van mijn eigen bescheiden pogingen:

Maar zoals gezegd, pencilcarving staat voor meer. Volgende berichten over hobby's met een hoog wu wei-gehalte zal ik dus labelen met het trefwoord pencilcarving.

3 opmerkingen:

  1. Heel bijzonder.
    Ik kloof vroeger altijd op m'n potloden. Het resultaat was niks in vergelijking met de jouwe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moet je niet zeggen, Ron. Er bestaan verzamelingen 'afgekloven BIC-pennen', ben ik wel eens tegengekoomen op het net.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo komt iedereen weer boven water op zijn nieuwe stek,ik twijfel ook nog tussen Blogspot en Wordpress

    BeantwoordenVerwijderen