Met slogans als "gewoon goede verzekeringen", en "als je maar lang genoeg gewoon blijft, wordt je vanzelf bijzonder" - wordt Klaverblad volgens de tv-commercials "geen deel van de Gold Mine Chase Group" en zal de naam ook niet gaan veranderen in 'Loyander'.
Ik geloof ze niet, de dames en heren van niet-Loyander, die zeggen "Winst en groei zijn voor ons geen doel op zich". Maar waarom dan nu toch zo nadrukkelijk de publiciteit gezocht? Toch niet alleen omdat winst en groei "(...) wel noodzakelijk (zijn) om onze zelfstandigheid te kunnen behouden om u ook in de toekomst van dienst te kunnen zijn".
Bij diagonaal doornemen van het Jaarverslag (2010) ontdek ik weliswaar dat Klaverblad een echte verzekeraar is, m.a.w. zelf verzekert en niet slechts polissen van andere maatschappijen verhandelt. Dit kan deels verklaren dat Klaverblad een kleine groei moet nastreven om zelfstandig te kunnen blijven in de concurrentie met de "Gold Mine Chase Groups".
Maar toch, ik geloof ze niet. Het beeld van zakkenvullende 'pakken' blijft overheersen. De tv-reclame "an sich" is voor mij de stap te ver, dan streef je meer na, dan mik je hoger dan "gewoon goede verzekeringen".
Dus waar de boodschap van de reclame me aanspreekt (''doe maar gewoon") daar schrikt het gekozen medium af en vrees ik dat de boodschap slechts een goedgekozen mediastrategie is.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten