zaterdag 3 oktober 2009



Storm

Amerikaansch avontuur - reisindrukken en herinneringen.

 

25 Jan. - 435 mijl

Goed geslapen vannacht, doch vroeg wakker, een stuk ontbijtkoek van Mej. V.d. Kooi, het gevoel of we het vandaag niet overeind zullen houden, daarom gauw naar boven. Beneden krijg je het te pakken, dus erger zien te voorkomen. Het ontbijt smaakt ons nog best. Geen dominee aan boord dus voor ons geen kerkdienst, wel voor de R.K., maar ik heb een mooi boek en we praten gezellig met andere dames. Wij zitten dan hier, dan daar, de zieken nemen hand over hand toe. Het eten blijft ons smaken, prachtige zee maar om 3 uur worden de golven groter, alle ramen moeten dicht. Krijg ik ook al een akelig gevoel ? Als je al die zieken ziet ! Wij passeerden vandaag een vrachtboot.

26 jan. - 444 mijl

Ik blijf een halve dag in bed. ’s Middags boven op dek en lekker opgefrist, zou ik er gelijk overheen zijn ? ’s Avonds durft Elly niet aan tafel, ik wel, we gaan maar vroeg naar bed. Bijna niemand meer op de been, zelfs het personeel is niet erg fit. Het lijkt wel een hospitaalschip. De storm wordt erger, reling stukgeslagen, ruiten kapot, bijna stilgelegen voor reparatie.

27 jan. - 302 mijl

Wij zijn onzen tijd verslapen maar zijn weer goed opgeknapt. Het breakfast smaakt ons weer. Kind van overburen jarig, 9 jaar geworden, krijgt een groten taart. De Queen Elizabeth vaart niet uit van New York wegens storm, die wordt erger. Grote golven slaan over boord, passagiers met natte voeten. De grote golven zijn een prachtig schouwspel, het water groen en blauw en witte koppen, niet na te vertellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten